Adventura v Javascriptu

Když jsem byl mladší a měl jsem spoustu času, hrával jsem hry. Nejvíc mě bavily adventury, protože obsahovaly děj a většinou i humor. Ano, mám na mysli ty pecky od Lucasarts jako byl Indiana Jones, Monkey Island, Sam a Max, Day of the tentacle a další. Dokonce již na svém prvním počítači ZX Spectrum jsem hrál nejraději adventury. Moc jich nebylo, ale byly super. Kdo hrál Heroes nebo Jméno růže od George K., ví o čem mluvím (kde je tomu chlapíkovi dneska konec?).

Dneska už toho volného času tolik nemám a herní průmysl nesleduji, ale přijde mi, že adventury tak jak jsem je a znal a měl rád, již neexistují. Když se něco vydává za adventuru, tak je to většinou 3D hopsačka, kde se tak maximálně dají sbírat a používat nějaké předměty.

Nedávno mě napadlo, že by možná nemusel být velký problém napsat adventuru v HTML s pomocí Javascriptu. HTML se svým absolutním pozicováním obrázků poskytuje dostatečné „vykreslovací jádro“ a adventura nemůže být přeci složitá na naprogramování, aby to nešlo udělat v Javascriptu. Celý týden mi ta myšlenka ležela v hlavě, až jsem se rozhodl, že tento víkend zkusím udělat základní funkční prototyp.

Udělal jsem tedy první verzi, kde jsem si otestoval, jestli browser zvládne vše vykreslovat. V této první verzi je možné jen přecházet po místnosti (kliknutím myši). Některé předměty jsou „aktivní“, což znamená, že v pozdější fázi vývoje hry s nimi půjde manipulovat. Momentálně se jen zobrazí jen popisek, když nad takový předmět najedete myší.

Tato první verze by měla bez problémů běhat pod Safari a Firefoxem. Teoreticky by měla běhat i pod IE, ale začlo mi to házet nějakou chybu, a protože je IE debilní browser s ještě debilnější debug conzolí (dá li se tomu tak říkat), nepovedlo se mi rychle vypátrat problém a tak jsem se na to pro dnešek prostě vykašlal.

První základy Javascriptové adventury najdete zde

JS Adventura

Update: Pod IE7 by to již mělo fungovat. IE6 se na první pohled tváří, že funguje taky, ale ovládání nějak zlobí a popisky se nezobrazují.

12 Comments Adventura v Javascriptu

  1. Martin Hložek

    Možná chyba v IE: IE nemá rádo, když definuješ vlastnosti objektu a zapomeneš/necháš čárku za poslední vlastností před složenou závorkou. Třeba tady: var View={width:480,height:240,}; Ta čárka za height:240 by tam neměla být. Opera i FF to schroupnou, IEčko ne.

    Reply
  2. Hellish

    [1] Díky za tip. Určitě to bude nějaká taková kravina, protože trochu starší verze běžela pod IE. Jen už jsem dnes neměl sílu ani chuť to řešit.

    Reply
  3. Whitek

    no ja nevim, ale v Opere 10 alfa je nadherne funkcni : ) A dokonce to zatezuje mnohem mene procesor (~10%), nez FireFox2 (kde to jede na 70-80% CPU).

    Reply
  4. Cenda

    Funguje i pod Google Chrome, a procesor je zatížen tak na 10%.
    Přeju hodně zdaru při tvorbě a ať to dotáhnete.
    Už se moc těším, také mám rád klasické adventury.
    Stev a Hulán, originální :-D

    Reply
  5. Petr

    Moc pěkný,
    nevím proč, ale vybavila se mi hra (asi tak sto let zpátky), kde proti sobě stáli dva panáčci a stříleli… Na hodině počítačů jsme jí hráli místo robůtka Karla… :)

    Reply

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>